Geen producten (0)

Wat is ons geheim?

                                               

                                                Ons logo

De blauwe lijn geeft de werkelijke impact weer, de groene lijn is dezelfde impact met 80% reductie nadat er gebruikt is gemaakt van de AeroSorber.

Wanneer u gebruik maakt van de AeroSorber kunt u aanzienlijk omlaag met de kwaliteit van uw verpakkings-materiaal. Door de extreme opname van inkomende trillingen en schokken kunt u bijvoorbeeld van een BC kartonnaar een B karton kwaliteit, hiermee kunt u met een kleine investering in de AeroSorber een enorme besparing behalen.

 

Door het gebruiken van de AeroSorber tussen de pallet en uw product worden de trillingen en schokken geabsorbeerd door het technisch gepatenteerd schuim.

De AeroSorber heeft zich in test laboratoria bewezen als isolator van trillingen en schokken. Met metingen is aangetoond dat er tot 80% van de inkomende trillingen en schokken wordt geabsobeerd.Hoe zwaarder de trillingen en schokken zijn die optreden hoe beter de AeroSorber zijn werking doet.

 


Voor de Techneuten:

 

Bovenstaande grafieken geven een overdrachtsfunctie weer van een trilmeting.

Er is één G-sensor op de bodem van een voertuig gemonteerd, een 2e G-sensor is gemonteerd op de onderste laag dozen die op een pallet staan. Op de pallet welke gevuld is met een aantal gestapelde dozen op elkaar, is op de bovenste doos een 3e G-sensor gemonteerd.

De paarse lijn laat een verschil meting zien tussen de bodem van het voertuig en de onderste laag dozen op de pallet.

De groene lijn laat een verschil meting zien tussen de bodem van het voertuig en de bovenste laag dozen op de pallet.In de linker grafiek (zonder AeroSorber) is te zien dat de bovenste dozen bijna 10x meer bewegen en dat de onderste laag over het gehele (schadelijke) trilgebied mee trilt.

In de rechter grafiek (met Aerosorber) is te zien dat er een reductie is van 80% (demping) na 10Hz van alle trillingen, zowel voor de onderste laag dozen tot aan de bovenste laag! 

Inhoudende dat alle schadelijke trillingen (die meestal pas na 10 á 20Hz ontstaan), geen schade aan uw product kunnen richten indien u de AeroSorber gebruikt!

 


 

Schadelijke dynamische versnellingsbelastingen

Het isoleren van de schadelijke versnellingsbelastingen kan een zeer complexe materie zijn blijkt uit praktijk ervaringen. Maar na het lezen van deze tekst zal er een dynamische wereld voor u opengaan, waarbij u kennis maakt met het eenvoudige gepatenteerde AeroSorber massa-veersysteem en haar toepassingsmogelijkheden.

 

Waarom meeste massa-veer systemen niet werken

Trillingen komen tijdens transport van A naar B altijd voor en een schok af en toe. Vandaar dat u bijvoorbeeld een pallet lading zo goed mogelijk probeert te beschermen tegen negatieve bewegings invloeden.  Er worden diverse soorten tril en schok beschermingsmaterialen aangeboden, waarbij er geheel voorbij wordt gegaan aan de fysische grenzen ervan. Zo wordt er zelden rekening gehouden met het gewicht (massa) wat afgedempt moet worden. Ook zien wij dat er materialen (veer) gebruikt worden die de bewegingsenergie minimaal om zetten in kinetische (wrijving) energie. Wanneer het massa-veer systeem verkeert is afgestemd, dan gaan alle negatieve versnellingskrachten door uw product heen, met alle gevolgen van dien.

Een ander belangrijk punt waarbij het veelal misgaat is het juist plaatsen van het massa-veer systeem. Deze dienen rondom het zwaartepunt geplaatst te worden. Hierdoor ontstaat er een stabiele opstelling zodat kantelmomenten als gevolg van interne vrije krachten volledig geneutraliseerd worden.     

Kortom……wanneer u ongewenste versnellingsenergieën zoveel mogelijk wilt elimineren, dan zal u gebruik moeten maken van een massa-veer systeem die perfect afgesteld is voor uw toepassing. Meestal is de massa (het gewicht wat u wilt afdempen) bekend, maar voor welke veer systeem moet u toch kiezen??

 

 

 

 

 

 

 

 


AeroSorber massa-veersysteem

Om de bovenstaande vraag te kunnen beantwoorden, zonder dat u gespecialiseerde eindige elementen methode bedrijven moet inschakelen heeft het ingenieurs bureau Plato Product Consultants de AeroSober ontwikkeld. Een opvallend eenvoudig systeem, maar ingenieus in elkaar gezet, want deze massa-veer systeem is namelijk opgebouwd uit een pre-stress open celstructuur schuim met een design vormgeving bestaande uit karton. De AeroSorber sandwich constructie wordt bovenop de pallet  geplaatst, waarna uw productlading bovenop de AeroSorber plaatst. Het relatieve eenvoudige ontwerp ontkoppeld bijna alle negatieve versnellingsenergieën vanaf de bron (namelijk de pallet). Doordat het pre-stress gevormde technische open celstructuur schuim op en neer gaat tijdens een schok of een trilling, wordt het lucht in het schuim door de inwendige celstructuur heen geperst. Hierdoor ontstaat er een wrijving/warmte ontwikkeling. Met andere worden de bewegingsenergie wordt omgezet in kinetische energie en hierdoor wordt er een hoge energie-absorptie verkregen en dit leidt weer tot lage versnellingsbelastingen op uw product, dus minder schade.

 

Uitvoeringen

De AeroSorber is een rechthoekig blok met een afmeting van 130x90x55 mm (lxbxh) en kan met dubbelzijdig tape worden vastgezet. Er zijn diverse uitvoeringen op de markt.

Op de AS5C1 veer kan 5 kg massa per blok toegepast worden. Veelal voor de symmetrie worden er minimaal 4 blokken geadviseerd, welke rond om het zwaartepunt geplaatst dient te worden. Vier stuks AS05C1 kan dus voor 20kg gewicht als het ideale massa-veer systeem gebruikt worden.

Op de AS20C1 veer kan 20kg massa per blok toegepast worden. Ook hier geldt dat voor de symmetrie en het zwaartepunt minimaal 4 blokken nodig zijn. Vier stuks AS20C01 kunnen dus voor 80kg gewicht als het ideale massa-veer systeem gebruikt worden.

Heeft u een product die bijvoorbeeld 210kg weegt dan kunt u 10 stuks AS20C1 gebruiken. De AeroSober gebruikt namelijk een gewicht range van ±10% van het uiteindelijk gewicht.

 

Statisch versus Dynamische werking

Onbelast (statisch) zal de AeroSorber een hoogte hebben van 55mm. Indien u de AeroSorber belast tot aan het uiteindelijke gewicht zal de maximale hoogte 40 mm zijn. Het maakt niet uit welke AeroSorber veer type u gebruikt allen zullen statisch ingedrukt moeten zijn tot 40mm. Vanuit deze start positie kan de veer haar dynamische werking doen. Bij een heftige trilling zal de veer dynamisch maximaal ±10mm piek-piek op en neer gaan. Bij een zware schok zal de veer max ±25mm piek-piek op en neer gaan.   

 

Keuringen

De AeroSorber veren zijn uiterst stringente keuringen onderworpen. En goedgekeurd voor ISTA 1H, ISTA 3E, ISTA 3H, ASTM D 4169, ASTM 4728, ISO 4180, MIL STD 810G, MIL STD 167, STANAG 4138 en AECTP 400.

Het team van AeroSorber heeft een samenwerking met een geaccrediteerd ISO 17025 mechanisch laboratorium. Hierdoor zijn de gepresenteerde versnellingswaardes op deze pagina real time waardes. Er zijn geen “aannames” gedaan welke veelal met berekeningen wel worden gedaan.  

 

Voordelen

  • De setup is eenvoudig te configureren en te installeren.
  • Bewezen dat het dynamisch effectief werkt, de massa-veer systeem is in balans.  
  • De prijs/kwaliteitsverhouding is uitstekend en daarom zeer concurrent geprijsd.
  • Geen dure schok en trilberekeningen, maar real time versnellingswaardes die u krijgt.
  • Alle ontwerpen zijn succesvol in een ISO 17025 geaccrediteerd laboratorium beproefd.
  • Een eigen frequentie tot 2,5Hz met een veerweg van 70mm is realiseerbaar.
  • Statische belasting van 1kg tot 1.000kg.
  • Bij een schok amplitude van 50mm is versnellingsniveau boven de AeroSorber veer nog maar 8g.  

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.